نقش مهم ایران دلکو در پاکیزگی هوا


2023-05-31

به گزارش مردم سالاری آنلاین،محمد مولوی زاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایران دلکو با اشاره به اینکه ظرفیت بسیاری زیادی در کشور برای بهره مندی از تولیدات دانش بنیان در رونق صنعت خودرو وجود دارد، گفت: برای اینکه از یک صنعت خودرو سازی خوب برخوردار باشیم باید نظارت و خروجی مناسبی در مراکز معاینه فنی برقرار گردد.

‎محمد مولوی زاده مدیر عامل شرکت ایران دلکو در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شرکت دانش بنیان ایران دلکو از سال 1370 تاسیس شده که تولیدات اولیه این شرکت در زمینه قطعات دلکو برای خودروهای کاربراتوری بود، تا اینکه رفته رفته با تغییرات سیستم خودروها این شرکت به دنبال فراهم کردن قطعات جدید و نوآور خودرو شد.

 

‎وی افزود:این شرکت در سال 1379 تصمیم گرفت قطعات جدید تولیدات خودرو در حوزه محیط زیست را فراهم کند تا اینکه بعد کاتالیست برای خودروهای پراید طراحی شد که یک قطعه محیط زیست به شمار می رود و جذابیت سرمایه گذاری وجود داشت، نهایتا با تحقیقات و بررسی ها در سال 1383 موفق شدیم از طریق یک شرکت آلمانی ماشین آلات و دانش فنی کاتالیزور که آن زمان استاندارد یورو 2 داشتند خریداری و وارد کشور کنیم و در اوایل سال 1384 کار خودمون را با تولید این قطعه خودرو پراید آغاز کردیم.

‎مولوی زاده ادامه داد: بعد از اینکه تحریم های ظالمانه به کشورمان شکل گرفت و شرکت آلمانی از همکاری با ما خودداری کرد، مجبور شدیم از توان داخلی بهره مند شویم، برای این کار ماشین آلات و تجهیزات بومی جدید فراهم و آزمایشگاه جدید راه اندازی شد که این روزها تنها و تخصصی ترین آزمایشگاه تکمیل در زمینه کاتالیزور خودرو در کشور است که از استاندارد 17025 برخوردار است و آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد و گمرک به حساب می آید.

‎‎وی در باره اینکه در حال حاضر با کدام شرکت های خودرو سازی مشغول به فعالیت هستید؟ گفت: خودروسازان خصوصی و دولتی با شرکت ما فعالیت دارند، با ایران خودرو و سایپا که سالیان سال است فعالیت داریم و در حال حاضر با زامیاد نیز همکاری داریم، در یک سال اخیر با شرکت های دیگر خودروساز که با تیراژ کمتر فعال هستند نیز همکاری داریم ، به نوعی این شرکت دانش طراحی هر محصولی را دارد.

‎ایران دلکو در بازار داخلی رقیبی ندارد

‎ محمد مولوی زاده تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان می تواند یک خودرو را از صفر تحویل بگیرد و کاتالیست آن را با کمترین هزینه به تولید برساند و در واقع می توانیم بگوییم شرکت ایران دلکو این ادعا را دارد که رقیبی در بازار داخلی ایران ندارد.

‎قائم مقام مدیر عامل ایران دلکو خاطرنشان کرد: نیسان یک خودرو با طراحی و موتور قدیمی در بازار است که در سال 1394 این شرکت این خودرو را به استاندارد یورو 4 تبدیل کرد و بعدها یورو 5 که کاتالیزور آن برعهدۀ ما بود، حتی خودرو 405 نیز حدودا سال 92 به یورو 4 تبدیل شده است.